Cinema, Podium en
Werkplek in Kortrijk

Coronamaatregelen en FAQ

Coronamaatregelen

 

  • Je kan enkel binnen in Budascoop op vertoon van je Covid Safe Ticket en identiteitskaart.
  • Een mondmasker dragen is verplicht in het hele gebouw, ook in de film- en podiumzalen.
  • Voel je je ziek of vertoon je symptomen? Ben je in contact gekomen met iemand die ziek is? Thuisblijven is de boodschap.
  • Ontsmet je handen bij het binnenkomen.
  • Probeer zoveel mogelijk de social distancing van 1,5 meter te respecteren
  • BUDA blijft ondertussen de CO2-normen monitoren.

 


FAQ – Veel gestelde vragen

Tickets, Abonnementen & Cadeaubonnen

Kan ik nog tickets kopen aan de kassa?
Ja hoor! Onze filmkassa is steeds ongeveer een halfuur voor de film begint, geopend. Daar kan je terecht voor filmtickets, abonnementen en cadeaubonnen. Daar kan je ook vooraf filmtickets aankopen voor een film die pas later geprogrammeerd staat. Betalen kan cash of met Bancontact.

Kan ik mijn ticket omruilen?
Wij ruilen geen tickets om. Misschien kan je iemand anders blij maken met jouw aangekochte ticket?

Kan mijn ticket terugbetaald worden?
Wij betalen geen tickets terug. Misschien kan je iemand anders blij maken met jouw aangekochte ticket?

Kan ik met mijn abonnement tickets online aankopen?
Zeker en vast! Wanneer je op de bestelpagina terechtkomt, heb je ook de optie om ‘filmabo’ te selecteren. Kijk goed naar het kleur van jouw abonnement, zo kan je de juiste optie aanduiden. Er wordt een reservatiekost van €0,50 aangerekend.

Oranje/Geel/Rood = oud 10-beurtenabonnement (€70)
Blauw = huidige 10-beurtenabonnement (€75)
Groen = 5-beurtenabonnement voor -30-jarigen (€30)

Vergeet zeker jouw abonnement en ticket niet, in Budascoop wordt het ticket gescand en wordt het juiste aantal beurten van jouw abonnement afgetrokken.

Kan ik met mijn CUBO abonnement tickets online aankopen?
Ja! Kies op de bestelpagina voor de optie ‘CUBO’.

Ik ben -26/+65. Kan ik een ticket online aankopen?
Jazeker, kies op de bestelpagina voor de optie ‘+65 jaar’ of ‘-26 jaar’.

Kan ik met een cadeaubon tickets online aankopen?
Helaas lukt dit nog niet. Maar je kan met jouw cadeaubon nog altijd aan de filmkassa terecht.

Kan ik online een abonnement aankopen?
Helaas lukt dit nog niet. Maar je kan nog steeds een nieuw abonnement aankopen aan de filmkassa.

Mijn abonnement is helemaal opgebruikt. Ik ben van plan om een nieuw abonnement te kopen, maar zou graag nu al mijn tickets online bestellen. Kan dit?
Dat kan zeker! Als jouw filmabonnement opgebruikt is en je bent van plan om een nieuw aan te kopen, dan kan je op deze manier toch al tickets op voorhand reserveren:

  1. Duid het juiste filmabo aan online (dit zal €7,5 of €6 zijn) en het juiste aantal dat je nodig hebt
  2. Breng jouw ticket bij voorkeur mee op jouw smartphone, zo bespaar je heel wat papier! Lukt dit niet, dan kan je de tickets ook thuis afdrukken.
  3. Koop een nieuw abonnement aan onze filmkassa
  4. Wij scannen uw ticket(s) en geven ook het juiste aantal knipjes in uw abonnement

Kan ik met mijn UiTPAS tickets online aankopen?
Jazeker, kies op de bestelpagina voor de optie ‘UiTPAS Kansentarief’

Waarom wordt er €0,50 extra aangerekend bij mijn bestelling?
Dit bedrag wordt aangerekend als service- en reservatiekost.

Kan ik betalen met cultuurcheques?
Ja, in Budascoop kan ook betaald worden met cultuurcheques.

Mijn cadeaubon is vervallen tijdens de nationale lockdown. Wordt mijn cadeaubon verlengd?
Cadeaubonnen aangekocht tussen augustus 2019 en oktober 2020 zijn geldig tot 1 mei 2022.

Ik kocht een ticket online, heb ik mijn geprint ticket dan nodig om naar de zaal te kunnen?
Wij hebben steeds de barcode nodig. Laat jouw ticket bij voorkeur zien op jouw smartphone, dit bespaart heel wat papier. Hiervoor dien je de link te openen die in jouw bevestigingsmail staat. We vragen om de barcode helder en volledig te tonen om te scannen. Lukt het toch niet via jouw smartphone? Dan kan je jouw tickets thuis afdrukken om mee te nemen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na mijn online aankoop
Het kan een paar minuten duren voor de bevestiging in jouw mailbox terechtkomt. Krijg je na wat wachten nog steeds geen email? Controleer dan eens de spamfolder, soms komt de bevestigingsmail daar terecht.  Staat de email niet in jouw spamfolder? Controleer dan ook best even of de betaling goed is doorgegaan. Als alles in orde lijkt, maar je hebt nog steeds geen mail ontvangen, passeer dan even langs de filmkassa en vermeld de naam waarmee de tickets werden aangekocht, de kassier helpt jou verder.

Ik heb een ticket gewonnen via de Facebookwedstrijd voor zorgverleners. Hoe lang is mijn ticket geldig?
Deze tickets zijn geldig tot 01/05/2022. Wil je graag naar de film komen? Vermeld jouw naam aan de filmkassa, daar krijg je jouw gratis duoticket op vertoon van jouw identiteitskaart.

Algemeen

Is er een pauze tijdens de film?
Nee, tijdens de film is er geen pauze.

Begint de film stipt, of is er voor de film nog reclame?
Ja, de film begint stipt op het uur zoals aangegeven op onze website. De schermpubliciteit van onze Local Heroes loopt net voor dat aangekondigde aanvangsuur.

Hebben jullie een aanbod van dranken en snacks?
Ja, je kan zelf jouw drankje en snack nemen en afrekenen aan de filmkassa.
Tijdens podiumvoorstellingen kan er voor en na de voorstelling nog geen drankje gedronken worden, de bar boven blijft gesloten.

Hoe blijf ik op de hoogte van het filmaanbod?
Wil je graag op de hoogte blijven van ons aanbod? Op onze website www.buda.be kan je steeds onze programmatie terugvinden. De website wordt steeds aangevuld.
Je kan je ook inschrijven op onze filmnieuwsbrief, die wordt elke woensdag via email verstuurd. Dit kan ook via onze website.

Wordt jouw vraag hier niet opgelost? Bel ons gerust op het nummer +32 (0)56 22 10 01 of mail ons via info@buda.be

Blijf op de hoogte

Volg ons!

@kunstencentrumbuda