Cinema, Podium en
Werkplek in Kortrijk

Lingerie BRA wint 1 jaar publiciteit in Budascoop

Local heroes

Kunstencentrum BUDA lanceerde begin oktober i.s.m. Stad Kortrijk een wedstrijd om een lokale Kortrijkse handelaar uitgebreid in de spotlights te zetten. De winnaar van de wedstrijd ‘Local Heroes’ geniet een jaar lang van gratis publiciteit in de stadscinema Budascoop. Lingerie BRA werd geloot als gelukkige.

In totaal namen 31 Kortrijkse handelaars deel aan de wedstrijd. Eén van de voorwaarden was dat de handelaars aangesloten moesten zijn bij Kortrijk Cadeaubon. Daarnaast moesten de kandidaten een motivatie insturen op 3 vragen rond het shoppinggebeuren in Kortrijk om geloot te kunnen worden als winnaar. Uiteindelijk werd Lingerie BRA, gevestigd in Steenpoort 15, de gelukkige winnaar.

Eleen Vandenberghe, uitbaatster van Lingerie BRA, was compleet verrast. “Ik dacht eigenlijk dat de wedstrijd al voorbij was, en vermits ik niets hoorde ging ik er van uit dat iemand anders won. Maar ik ben superblij! Ik ben namelijk erg overtuigd van de voordelen die ‘Local Heroes’ kan bieden om mijn zaak zichtbaarder te maken. En bovendien moedigt de schermpubliciteit van BUDA klanten aan om lokaal te winkelen. Dat kan alleen maar leiden tot méér klanten. En als ze tevreden zijn, komen die natuurlijk terug.”

Kristof Jonckheere, directeur van BUDA: “Veel van de lokale ondernemers die de voorbije jaren intekenden op deze schermpubliciteit, blijven hun contract verlengen. Ik denk b.v. aan Renatex, De Nachtwacht, Kaffee Damast of Juwelen Nys. Blijkbaar krijgen ze een goede respons op het feit dat ze een jaar lang vóór elke film in Budascoop te zien zijn. Dat is ook niet verwonderlijk: we hebben een publiek dat houdt van kwaliteit, de toeschouwers zijn relaxed op het moment dat ze gaan zitten én zien de publiciteit van plaatselijke handelaars in optimale beeld- en geluidskwaliteit. Daar zorgt het Kortrijkse, professionele TV-productiehuis Chemisch Circus voor. En Eleen mag als winnares zelf kiezen welke maand ze uitgebreid aan bod komt in onze ‘Local Heroes’.”

Eleen: “Zonder twijfelen kies ik voor januari. Die maand biedt namelijk solden, maar is ook hét moment waarop we onze nieuwe collectie voorstellen. Dat zijn al twéé goeie redenen om te komen.”

Schepen van ondernemen en middenstand Wouter Allijns (Open VLD): “Ik ben blij dat zoveel handelaars deelnamen aan de wedstrijd. Het toont dat iedereen op zoek is naar nieuwe manieren om hun zaak in the spotlights te zetten. Het feit dat BUDA een formule uitwerkte voor lokale ondernemers en retailbedrijven, en niet voor ketens of multinationals, getuigt van durf én van innovatie. Maar dat rendeert, blijkbaar. We wensen Eleen in elk geval alle succes met de extra publiciteit.”

Blijf op de hoogte

Volg ons!

@kunstencentrumbuda