Cinema, Podium en
Werkplek in Kortrijk

JAIME LLOPIS (ES)

AliciaCarmen

Duur: tbc
taal: woordloos
tickets: 14€ | 12€ | 10€ DAGTICKET.
reserveren: info@budakortrijk.be | 056/221001 | online (onderaan deze pagina)

De Spaanse danser-performer Jaime Llopis woont en werkt in Brussel. Hij studeerde drama in Valencia en dans en in Arnhem. In 2013 studeerde Llopis af aan a.pass (advanced performance and scenography studies) in Brussel en momenteel studeert hij filosofie. In zijn werk probeert hij identificaitie-modellen te ontmantelen: hij bekijkt b.v. de voorstelling als object; of de performer als subject; of de toeschouwer als subject – om er maar een paar te noemen.

In zijn nieuwe creatie AliciaCarmen deelt Jaime de scene met Sara Manente en Ondine Cloez.

Drie mensen houden een hamer vast tegenover een appel.

Kunnen zij onze verwachtingen bij dat beeld kapot kloppen? En daarmee ook onze manier om ons tot de realiteit te verhouden?

‘Erop hameren’ is hier dan wel bedoeld als ‘insisteren via beweging’, maar soms kloppen hamers ook écht dingen tot moes…

ENGLISH

The Spanish dancer-performer Jaime Llopis lives and works in Brussels. Hij studied drama in Valencia and dance and choreography in Arnhem. In 2013 Llopis graduated from a.pass (advanced performance and scenography studies) in Brussels. He is currently studying philosophy.

In his work, he tries to implement a series of mechanisms of de-identification. De-identifying the object of representation. De-identifying the subject as a performer. De-identifying the subject as a spectator. De-identifying the time and the space of representation. Undoing the tacit logic of identity that entangles all these elements, in an attempt to suspend expectations.

In Aliciacarmen Jaime shares the stage with Sara Manente and Ondine Cloez.

Aliciacarmen is an attempt to hammer away the logics of identity which underlie the dynamics of consumerism. Armed with hammers, the performers insist again and again on the action of hammering. But in what way and to what end? Absent another object, the gesture of hitting a hammer announces itself like a series of loud questions. What does this object we think we know so well do when it's not being used to do the one thing we think its good for? Can it impose shifts in our logic?

Play dates

Concept en choreografie: Jaime Llopis
Performance: Sara Manente, Ondine Cloez, Jaime Llopis
Productie: Hiros
Coproductie: Kunstencentrum BUDA (Kortrijk), WP Zimmer (Antwerpen)
In samenwerking met: Kunstenwerkplaats Pianofabriek (Brussel), Workspacebrussels

Subscribe to our newsletter

Follow us!

@kunstencentrumbuda